Blog
 Heftruck Efficiënt  thumbnail

Heftruck Efficiënt

Published en
4 min read

- hoogwerker hurenTopa, een samenvoeging van de woorden ‘touw’ en ‘papier’, is meer dan alleen een bedrijf dat kartonnen verpakkingen maakt. In de grote hal staan veel machines om de omstandigheden van vervoer na te bootsen. Zo wordt getest of de verpakkingen bestand zijn tegen diverse situaties (heftruck wetgeving). “Hier is een“Er hoeft niets handmatig gestapeld te worden”De optimizer met acht pallets.drukcabine waar we de omstandigheden van luchtvracht simuleren



Kwetsbare elektronica moet immers goed verpakt zijn”, legt Maarten Kleverlaan, technical solution manager bij Topa, uit - heftruck contragewicht. “We geven hier ook trainingen, want hoe goed de verpakking ook is, je moet er wel mee kunnen omgaan. Ik ga ook vaak mee naar vervoerders - heftruck rapportage. Bijvoorbeeld naar vliegveld Zaventem bij Brussel. Daar zien we hoe de pallets worden beladen en hoe ze op de rollerbaan naar het vliegtuig gaan”, vervolgt hij

Op zo’n plaat worden pallets geplaatst met vracht. De pallets worden bedekt met een net om te voorkomen dat de lading kan schuiven. Een volle aluminium plaat gaat met een rollerbaan het vliegtuig in. heftruck bedrijfsleider. De meeste vracht gaat met een passagiersvliegtuig mee in het ruim onderin. Een klein gedeelte gaat met een vrachtvliegtuig, waar natuurlijk meer lading in past

“Daar hebben we een oplossing voor gevonden: onze kartonnen optimizer. heftruck contragewicht. Die ligt op de aluminium plaat en loopt schuin af aan de zijkanten. Hierdoor kan het net eroverheen worden bevestigd en nog steeds aan de plaat worden vastgemaakt. Door de extra ruimte kunnen er acht pallets op staan. En bijkomend voordeel is dat alles kant-en-klaar naar het vliegtuig kan worden gebracht en er zo in kan worden geschoven

Maar houdt het karton dat wel als de volle vracht erop wordt geplaatst? “Door het plaatsen van balken onder de optimizer –ook van karton natuurlijk – hebben we vastgesteld dat er viermaal 5000 kilo op kan. Pas daarboven begint het door te buigen (heftruck nuttig). Hoogwerker kopen. Aangezien er in totaal niet meer dan 5000 kilo op een plaat mag volgens de richtlijnen van de internationale luchtvaartassociatie, de IATA, is dat sterk genoeg - heftruck verplicht.”TegenargumentenEen van de argumenten van tegenstanders is de kans op vocht

De Heftruck In De Productie



Kleverlaan: “Dat is gewoon een nonissue. De pallets worden in plastic verpakt en met een net vastgezet. Als de pallets op een plaat naar buiten komen, zijn ze al ingepakt. Er is helemaal geen gevaar voor vocht. heftruck preventie. En ook geen brandgevaar, door hetgebruik van brandvertragende folies.” Meer pallets per plaat, wie wordt daar beter van? Kleverlaan: “Het logistieke proces van luchtvracht is op te splitsen in vier onder-“De vervoerder en de afhandelaar hebben er geen belang bij dat er iets verandert in de luchtvracht”Ddelen: de verzender, de vervoerder, de afhandelaar en de vliegtuigmaatschappij

De verzender betaalt het transport. Die heeft voordeel bij meer pallets per aluminium plaat. Ook de vliegtuigmaatschappij heeft een voordeel, want er kunnen meer pallets mee per vlucht. De vervoerder en de afhandelaar hebben geen kostenvoordeel. heftruck producent. Die krijgen een percentage per kilo vracht en dat verandert niet. Die hebben er geen belang bij dat er iets verandert in de luchtvracht



Vervoerders en afhandelaars op de vliegvelden gaan de kartonnen optimizer niet promoten (heftruck analyse).”Nieuwe tendersDe hoop van Topa is niet alleen gevestigd op nieuwe tenders van verzenders. Ook Europese regels kunnen in het voordeel van de optimizer werken, denkt Kleverlaan. “Vanaf 1 januari gaat de derde ronde in van de regels over het terugdringen van de CO 2uitstoot

Deze indeling komt uit het Greenhouse Gas Protocol, een internationaalis geenvoorEn ook geen brandgevaar, door het gebruik van brandvertragende folies”Maarten Kleverlaan: “Ergevaarvocht - heftruck distributeur - hoogwerker huren. Met behulp van het stappenplan zoek je eenvoudig uit of jouw producten onder de Europese ontbossingsverordening vallen en wat je dan als bedrijf te wachten staat. Met duidelijke schema’s en overzichten is het EUDRstappenplan makkelijk te gebruiken



Je krijgt bovendien praktische tips over het uploaden van jouw due diligence-verklaring in het systeem van de Europese Unie en de douane-afhandeling. Download het stappenplan: standaard voor het meten en beheren van broeikasgasemissies. Scope 1 betreft directe emissies die een organisatie zelf veroorzaakt door eigen activiteiten en middelen (heftruck onderhoudskosten). Nummer 2 gaat over indirecte emissies van ingekochte energie

Heftruck Innovatie

Kleverlaan: “Het is bekend dat luchtvracht een hoge CO 2 -belasting heeft (heftruck ergonomisch). Als er meer pallets op een plaat passen, zijn er minder vluchten nodig. Dat scheelt aanzienlijk in de uitstoot van CO 2 .”Ook Europese regels kunnen in het voordeel van de optimizer werkenMet vliegtuigmaatschappijen zoals Lufthansa en United Airlines heeft Topa al contact gehad

Daarbij is gebleken dat het idee in de praktijk goed werkt. Lufthansa? United Airlines? Waar blijft KLM? “We hebbennog geen contact kunnen leggen met KLM en hebben dus nog niet met ze gesproken (heftruck bepaalde) - heftrucks kopen. We blijven wel proberen met KLM in gesprek te komen”, zegt Kleverlaan. Kartonnen koelcontainerEen ander idee van Topa betreft isolatiecontainers

Navigation

Home

Latest Posts

Heftruck Efficiënt

Published Aug 03, 25
4 min read

Heftruck Instructies

Published Aug 03, 25
10 min read

Slimme Sensoren

Published Jul 31, 25
7 min read